Tuesday, October 5, 2010

Hantu "Gnome" di Argentina




Tuan rumah, jika anda kehilangan gnome(hiasan berbentuk orang kerdil) di taman akhir-akhir ini, anda boleh cuba mencarinya di Argentina barat laut di kota yang disebut General Guemes, di mana, menurut cerita 11 Mac di akhbar London The Sun, penduduk "hidup dalam ketakutan "selepas beberapa penampakan dari" gnome yang menyeramkan "di sekitarnya. Sekumpulan remaja ketakutan bahkan memperolehi bukti pada video, jika melihatnya adalah benar,di luar kawasan tersebut pada pukul satu pagi.

Beberapa saat terakhir dari rakaman kamera telefon kasar menunjukkan sebuah lembaga Duende bersaiz kecil dengan topi runcing menyelinap keluar dari semak-semak. Tiba-tiba ada jeritan menusuk, dan gambar bertukar menjadi hitam.
"Salah satu teman saya begitu takut setelah melihat hal ini, dan kita harus membawanya ke rumah sakit," kata jurukamera The Sun. Tidak ada korban lain yang dilaporkan.

Duende A, menurut kepercayaan Buku Kepercayaan Chicano, adalah "makhluk halus nakal kecil yang serupa dengan leprechaun." Di antara beberapa orang yang berbahasa Sepanyol menmpercayai Duendes menculik anak-anak, atau menarik mereka ke dalam hutan sehingga mereka tersesat. Beberapa bulan yang lalu beberapa pekerja kereta api di Buenos Aires melihat sebuah "sosok aneh dan kecil" yang melontar mereka dengan batu kemudian ghaib, meninggalkan rumput kering dan "jejak" di belakangnya, menurut akhbar Telegraph Belfast.

No comments: